مشاهده خبر

1397/7/14

آمار بازدیدکنندگان:11

رفت وروب روزانه 132 کیلومتر مربع معبر در شهر تهران توسط سازمان مدیریت پسماند

  دکتر شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران به همراه رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از خطوط پردازش، سامانه ریجکت سوز و سلول دفن بهداشتی واقع در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بازدید کرده و طی نشستی که در ادامه با حضور ایشان و معاون مالی و اداری سازمان مدیریت پسماند برگزار شد؛ مسائل مربوطه به نیروهای انسانی و تسهیلات مالی هم‌چنین چالش های موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، در جریان حضور دکتر شیخ در مجموعه آرادکوه مهندس عبدلی با تشریح پروژه های زیست محیطی مورد بازدید ایشان را با روند مدیریت پسماند شهرتهران آشنا نموده و دغدغه های مالی مربوط به این حوزه را بیان کردند.

در جلسه ای که در حاشیه این بازدید که با حضور تعدادی از معاونین و مدیران این سازمان در سالن کنفرانس مجتمع پردازش و دفع آرادکوه برگزار شد، مهندس عبدلی گفت: یکی از پرکارترین حوزه ها، حوزه خدمات شهری بوده و در این میان سازمان مدیریت پسماند از پرمشغله ترین سازمانهای زیر مجموعه حوزه خدمات شهری می باشد وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه های جمع آوری پسماند شهر تهران در حدود 33 درصد از کل هزینه‌های خدمات شهری را به خود اختصاص می دهد، افزود: عملیات رفت و روب و نظافت شهر، جمع‌آوری، انتقال و دفع قریب به 9 هزار تن پسماند شهری و حدود 43 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی، به صورت شبانه روزی و با فعالیت مستمر نیروهای پاکبان و تحت نظر کارشناسان و ناظران سازمان مدیریت پسماند و تحت 123 قرار داد صورت می گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت مدیریت پسماند شهر تهران و رفت وروب روزانه 132 کیلومتر مربع معبر در شهر تهران خاطر نشان کرد: پسماند های شهر تهران به 10 ایستگاه میانی انتقال یافته و از آنجا توسط 300 دستگاه سمی تریلر به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه منتقل می گردد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه ضمن اظهار خشنودی از نتایج تغییر در قرار دادهای این سازمان با پیمانکاران خدمات شهری گفت:  با اصلاح روش ها در قرار دادهای سازمان صرفه جویی کلانی در منابع مالی صورت پذیرفته  و تلاشگران این سازمان همواره ضمن ترجیح معیار های زیست محیطی، بازگشت سرمایه به چرخه مصرف و در عین حال صرفه جویی مالی و اقتصادی را در کلیه فعالیت هایش در نظر گرفته اند.

مهندس عبدلی با اشاره به ثبت الکترونیک اطلاعات مربوط به عملکرد پیمانکاران خاطر نشان کرد: با تنظیم صورت وضعیت الکترونیک پیمانکاران رفت و روب و جمع آوری پسماند ها  در مناطق موجبات شفافیت عملکرد ایشان فراهم می گردد.

 در ادامه این جلسه دکتر شیخ  ضمن بررسی مشکلات پرسنلی سازمان  و ارائه راهکار هایی در خصوص ماموریت کارکنان سازمان به منطقه؛ در زمینه  احکام پرسنلی و حقوقی کارکنان دستوراتی را صادر نمود.

وی در انتها ضمن  تقدیر از تلاش مدیریت و همکاران سازمان مدیریت پسماند در پیشبرد اهداف عالیه شهرداری تهران، افزود: براساس قوانین موجود و اسناد بالادستی به دنبال مرتفع نمودن مسایل و مشکلات موجود در حوزه مدیریت پسماند هستیم و در این زمینه همکاری لازم را با مدیران حوزه خدمات شهری و مدیریت پسماند خواهیم داشت.

print
rating
  نظرات